Veel gestelde vragen

Hoe kan ik reserveren?
U kunt via de website reserveren. De meeste handige methode is om het zoek en boek menu in te vullen. U ziet dan de lijst met parken waarop accommodaties beschikbaar zijn. Vervolgens klikt u op 'toon accommodaties'. Nadat u alle informatie bekeken hebt klikt u op 'reserveren'. U vult alle gegevens in en u klikt op 'verzenden'. Daarmee is uw reservering geplaatst en ontvangt u binnen enkele werkdagen per e-mail een bevestiging van uw reservering.

Hoe wordt mijn reservering afgehandeld?
Uw reservering wordt in de regel binnen enkele dagen afgehandeld.  

Ik wil graag twee of meerdere huisjes naast elkaar reserveren. Kan dat?
Dit is inderdaad mogelijk, maar het is wel mede afhankelijk van het tijdstip van uw boeking. Hoe eerder u reserveert, hoe meer mogelijkheden er zijn. Het is belangrijk dat u dit duidelijk aangeeft op het reserveringsformulier.

Mag mijn huisdier mee?
Bij de te boeken accommodaties is aangegeven of een huisdier wel of niet toegestaan is. Overigens is een huisdier altijd op aanvraag omdat niet in alle vakantiehuizen huisdieren welkom zijn.

Hoe gaat het met betalen?
U ontvangt met de bevestiging een factuur. Daarop staan twee termijnbedragen aangegeven: een aanbetaling van 30 procent binnen 5 dagen en de tweede betaling die uiterlijk 8 weken voor vertrek overgemaakt dient te zijn. Boekt u 8 weken voor vertrek of later dan betaalt u de gehele huursom in één keer. U ontvangt dus eenmalig een factuur en geen acceptgirokaart.

Waarvoor betaal ik een borg?
Voor de verrekening met de bijkomende kosten (bijvoorbeeld energieverbruik) en het ontstaan van eventuele schade (bijvoorbeeld serviesgoed) dient u bij aankomst een borg te betalen.

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?
Dit verschilt per park. In veel gevallen ontvangt u de borg retour bij vertrek, maar het kan ook zo zijn dat terugbetaling op uw bank- of girorekening plaatsvindt binnen 14 dagen.

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten?
U ontvangt de reisdocumenten en een uitgebreid informatiepakket uiterlijk twee weken voor vertrek. Daarin staat ook het exacte adres van uw vakantiebestemming en een routebeschrijving (adviesroute).

Hoe kan ik mijn reservering veranderen of annuleren?
Dit is alleen mogelijk per e-mail. 

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?
Het is raadzaam een dergelijke verzekering af te sluiten. Indien u deze verzekering wilt afsluit kunt u dit het beste direct bij boeking aangeven. De annuleringsverzekering kan alleen tot 6 dagen na reservering worden afgesloten.

Is een boeking overdraagbaar?
Ja, alleen in overleg en na goedkeuring van VakanZ en indien de verblijfsperiode en het vakantiehuis gelijk blijven. Dit dient u schriftelijk (per brief of per e-mail) aan ons kenbaar te maken. Wij brengen hiervoor € 35,00 in rekening.

Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
Kosten voor stroom, gas, water is afhankelijk van het soort vakantiehuis, de periode en het gebruik. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. De energiekosten liggen in de regel niet veel hoger dan bij normaal verbruik thuis.

Zijn er in het vakantiehuis dekens en kussen aanwezig?
Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens of dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden, met uitzondering van kinderbedden. Bedlinnen kunt u eventueel zelf meenemen of bestellen.

Kan ik het vakantiehuis zelf schoonmaken?
In de meeste gevallen is de eindschoonmaak bij de prijs inbegrepen. Bij sommige vakantieparken kunt u ervoor kiezen zelf de eindschoonmaak te doen. Ook wanneer de eindschoonmaak door het vakantiepark wordt verricht, dient u het vakantiehuis netjes en bezemschoon achter te laten.

Zijn groepen jongeren in vakantiehuizen toegestaan?
Nee, groepen jongeren zijn niet toegestaan. 

1697